Şimdi insanlar kitap okuyamıyorlar.
Neden ?
Ben bunu bazı dostlarımda denedim, neden okuyamıyorlar diye merak ettim.
Beyin sanki bir denizanası gibi olmuş, bütün kıvrımları adeta kaybolmuş, düz bir satıh haline gelmiş.
Beynin cevvaliyeti yok olmuş.
Hemen sıkılıyorlar.
Onlara avantür, biraz daha ilerisi , yani ‘görsel’ lazım.
Böyle olunca da bütün kavram dünyası yok oluyor.
Zaten istenen de o !
Özgürleşmiş birinin asıl kâdir olduğu şey özgürleştirici olmaktır : Bilginin anahtarını vermek değil , bir zekânın kendini başka her zekâya ve her zekâyı da kendine eşit gördüğü zaman ne yapabileceğinin bilincini kazandırmaktır.