Demek ki, dedi, köle tipli insanların oluşturduğu bir
devlet uzun ömürlü olamaz. Eski gelişim yasası hala geçerlidir. Açıkladığım gibi, var olma mücadelesinde, güçlüler ve
nesilleri hayatta kalırken, zayıflar ve onların nesli ezilip yok
olur. Sonuç olarak geriye güçlüler ve nesilleri kalır. Mücadele sürdükçe, gelen her yeni neslin kuvveti artar. Gelişme budur. Ama siz köleler -köle olmak kötü bir şey, kabul ediyorum- ama siz köleler gelişim yasasının yürürlükten kalkacağı, güçsüz ve yetersizlerin ezilip gitmeyeceği, her bir yetersiz
insanın gün boyunca istediği zaman, istediği kadar yemek
bulacağı, güçlü ya da zayıf herkesin evlenip çoğalabileceği
bir toplum hayal ediyorsunuz. Peki sonuç ne olacak? Artık
yeni nesillerin kuvvet ve yaşam değeri artmayacak. Sizin kö
le felsefenizin Nemesis'i bu işte. Köleler toplumunuz -kö
lelerden oluşan, onlar tarafından ve onlar için kurulan toplumunuz- onu oluşturan hayatla birlikte, kaçınılmaz olarak
güçsüzleşip parçalanacak. .. Unutmayın, size duygusal ahlaktan değil, biyolojiden bahsediyorum. Hiçbir köle toplumu ayakta kalamaz ...
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖