Hitlerin yahudi soykırımı yaparken kendi halkınada yaptığı eziyet işkence açlık sefalet anlatılıyor.Gerçekten savaşın kazananı olmadığını gösteriyor.Ruhlarda bıraktığı izler yaralar acılar unutulmayacaktır.Afganistanda yaşanan Almanyada Sovyetlerde yaşanan savaşları anlatan romanlarda hep sonlarının Amerika ya bağlanıp minnet duyulması hayranlık uyandırılacak bir Amerika yansıtılmaya çalışılması düşündürücü.Artık bu kitaplarada inancım kalmıyor.Romanların sonu Amerika ya bağlanıp sanki adaleti getirmiş havası yaratılması anlaşılmaz.