İnsan toplumuna karşı gardımı giderek düşürmeye başlamıştım. İnsanlar âlemi denen yerin korkunç olduğuna dair dehşetim artık bâtıl inanç gibi gelmeye başlamıştı.
"Herkesin yüreği çarparmış. Ama kiminin ki aydınlık olurmuş, kiminin ki karanlık. Dışarıdan hangisinin karanlık, hangisinin aydınlık olduğu nasıl anlaşılır İnci?"