Tanrısı insan denen varlığın dünyanın her yerinde ve her zaman aynı özü taşıdığını,uygarlığın bu kötücül özü bir parça dizginleyeme yaradığını söylüyor.İnsan bu.İyi olması da kötü olması da kendi özüne ve içinde bulunduğu şartlara bağlı.Şartlar kötüleştikçe kötülük de artıyor.İnsanoğlu dayanışmayı içselleştiremiyor bir türlü.