Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Fatma

Acı olmaksızın ne sevmiş ne de yaşamışızdır. Hayat, rahat bir hayatta kalmaya feda edilir. Yalnızca canlı bir ilişki, gercek bir birliktelik acıya muktedirdir.
Sayfa 41
Reklam
Kopuşlar acı veriyorsa bağlar hakiki demektir.
Sayfa 41
Jünger acının ortadan kaldırılamayacağı fikrindedir. Acının ekonomisinden söz eder. Bastırıldığında gizli bir köşede görünmez bir sermaye şeklinde faiz üzerine faiz alarak birikir.
Sayfa 38

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Mösyö Teste'e göre acı anlatılamaz. Dili bozar. Acının başladığı yerde cümle kesilir. Sadece boş kalan yerlerdir varlığına işaret eden.
Sayfa 32
Hayatta kalma toplumu iyi hayat anlayışını tümüyle yitirir. Zevk de kendi başına bir amaç haline gelmiş olan sağlığa kurban edilir. Zevk de hayatta kalmaya yol vermek durumundadır. Hayatın ne pahasına olursa olsun uzatılması küresel ölçekte diğer bütün değerleri geride bırakan en yüce değer haline gelmektedir. Hayatı yaşanır kılan ne varsa hepsini hayatta kalma uğruna seve seve feda ederiz.
Sayfa 25
Reklam
Acı ve mutluluk, Nietzsche'nin deyişiyle, "ikiz kardeşlerdir, birlikte büyüyen.. ya da birlikte güdük kalan." Acı engellendiğinde mutluluk yavanlaşıp sıkıcı bir rahatlığa dönüşür. Acıya duyarlı olmayan insan derin mutluluğa kapısını kapatmıştır.
Bir ideali takip ederek barbarlıktan medeniyete geçmek, sonra bu ideal kuvvetini kaybedince çözülmek ve ölmek...İşte bir kavmin hayatına ait çemberi bundan ibarettir.
Sayfa 179
Kavimlerin hayatında, kurumlar ve hükumetler çok zayıf bir rol oynarlar. Kavimler ırklarının ruhuyla, yani toplamı bu ruh olan ve ırsiyetten gelen birikmeler, bakiyeler, genetik yeteneklerle yönetilirler.
Sayfa 161
Hayvanlar gibi insanlar da yaradılıştan taklitçidir. Taklit, insan için bir ihtiyaçtır, yeter ki taklit kolay olsun, örneğin modanın yayılması bir ihtiyaçtandır. İster fikirler ister edebi eserler yahut sadece kostümler söz konusu olsun, modanın hüküm ve etkisi dışında kalmayı başaran kaç kişi vardır?
Sayfa 113
Önderler çoğunlukla fikir adamı değil aksiyon adamıdırlar. Onlar yarı aydın insanlardır. Aydın olmak insanları genellikle insanları tereddütlü davranışlara ve hareketsizliğe sevk ettiğinden, tam olarak aydın olamazlar.
Sayfa 106
Reklam
Her devirde sayıları az olan bazı kişilikler, eylemlerinin izlerini bırakır ve onları şuursuz kitleler taklit ederler.
Sayfa 113
Kitleler her zaman, bireyler çoğu defa hazır fikirlere muhtaçtırlar. Bu fikirlerin beğenilip kabul edilmesi, onlardaki gerçek veya batıl payı ile ilgili değildir. Bu başarı duygusu onların nüfuzunda gizlidir.
Sayfa 116
Hükumet olma sanatı, avukatlarinki gibi kelimeleri kullanmasını bilmektir. Bu ise güç bir sanattır, toplum içerisinde aynı kelimeler çeşitli toplumsal tabakalar için başka başka anlamlar ifade ederler. Toplumun çeşitli tabakaları görünürde aynı kelimeleri kullanırlar fakat konuştukları lisan aynı değildir.
Sayfa 96
Kavimler her zaman karakteristik özelliklerine göre yönetilirler. Bu karakteristik özellikler üzerine tamamen uymayan bütün kurumlar ödünç bir elbise altında geçici kıyafet değiştirmektir.
Sayfa 82
681 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.