"İçimdeki bir şey haklı çıkmak istiyordu ama tek savaşabildiğim kişi, kendi içimdeki diğer ben'di"
Zweig bu eserinde satranç oyunu zihni diri tutan bir oyun olduğunu aynı zamanda zihnin ikiye bölünmesi halinde ruhen ve fiziksel olarak yıpratacağını anlatmıştır. Psikoloji ve kurguyala harmanlanan bu eseri sevgili okurlara tavsiye ederim.