Gençsen, çekersin. Şimdiki gençlere de söylüyorum, zahmetin böylesinden kaçmayın. Tren mi var, atlayın; yol mu var, gidin. O yaşlarda yeni yerler görmenin zevki başkadır. Tecrübeyle görmek de güzeldir ama gençlik enerjisiyle dolaşmak bir başkadır.
Mustafa Kemal Atatürk’ün bir aydın olduğu hakikattir. Fikirlerini, kurmay subaylıktan gelen iyi bir eğitimin üstüne inşa etmiştir. Kim ne derse desin; Türklerin önderleri, yöneticileri, yönetici vasfa sahip olan şahsiyetleri hep asker saflarından çıkmıştır. Bu, Fatih Sultan Mehmed Han’dan beri böyledir; o da bir rönesans entellektüelidir. Mustafa Kemal Atatürk de kurmay eğitimden geçmiştir. Hakikaten, o birinci sınıf bir kurmaydı; hangi orduya koysan general olurdu.