Fecri Toran

Fecri Toran

, bir kitap okudu
9/10
·141 syf.··
Beğendi
·
2025 10. kitabı
D. H. Lawrence
6.8/10 · 1.377 okunma
Reklam
Tahar Ben Jelloun, Yoksullar Hanı kitabında şöyle der✓
"Yoksulluk bir yara değildi yalnızca; aynı zamanda başkalarının gözlerini başka tarafa çevirmesiydi." #GeceyeNotum
Sia Yayınları·Kitabı okudu

Fecri Toran

, bir kitap okudu
9/10
·256 syf.··
2025 9. kitabı
Tahar Ben Jelloun
7.4/10 · 72 okunma
Yoksullar Hanı, Tahar Ben Jelloun
9/10
·256 syf.··
2025 9. kitabı
"Yoksullar Hanı" (Fransızca özgün adı: L’Hôpital, Türkçeye “Yoksullar Hanı” olarak çevrilmiştir), 1996 yılında yayımlanmış otobiyografik nitelikli bir anlatıdır. Yazarın hastanede geçirdiği bir süre boyunca gözlemlediklerini, hastaların hayatlarını ve sınıfsal eşitsizlikleri etkileyici bir dille işlediği eseridir. Kısaca eseri İncelersek; "Yoksullar Hanı", bir hastane koğuşu üzerinden sistemin insanlara nasıl davrandığını gösteren bir mikrokozmostur. Yazarımız Jelloun, burada yalnızca fiziksel hastalıkların değil, toplumun ruhsal ve sosyal hastalıklarının da teşhisini koyar. Kitapta bir yazarın gözünden diğer hastaların hayatına dokunuruz: fakirler, dışlanmışlar, terk edilmişler, umutsuzlar... Yazarımızın dili yalın ama etkileyicidir. Gerçekçilikle şiirsellik arasında gidip gelen anlatımı, okuyucuda derin bir empati yaratır. Öykü, bazen Kafkaesk bir umutsuzluk taşırken bazen de insani dayanışmanın sıcaklığına sığınır. Tahar Ben Jelloun Fas asıllı Fransız yazar, şair ve düşünürdür. 1944’te Fès’te doğmuş, eserlerinde sıklıkla göç, kimlik, kültür çatışması ve yoksulluk gibi temaları işlemiştir.
Edebiyat
Yoksullar HanıTahar Ben Jelloun · Sia Kitap · 202172 okunma
Bu Dünyadan Bir Fadıl Öztürk geçti :(
sözcüklerim varmıyor uzaklarına birer birer düşüyor bütün öpmelerim ağır yenilgiler alarak … adresinde yokluğunu kıyamet bilerek sadece susarak özlüyorum seni hiç tanımadan, ne garip … sadece susarak özlüyorum seni hiç tanımadan, ne garip sense uzak, çok uzakta bir deniz gibisin resimlerde dokunsan dersim olur, göçerim mecburen duydum çok sonradan, adın önemli değil acın aynı tadı veriyor … adresinde yokluğunu kıyamet bilerek sadece susarak özlüyorum seni hiç tanımadan, ne garip … işte buna bıçak çekiyorum Şimdi adı yok, hiç bir sevgilinin zaman zaman değil şimdi yalniz benmiyim bu ahir zamanda derviş Mekânına aşk ile cağıran bu ahir zamanda … Fadıl Öztürk Anısı önünde saygıyla 🙏😢
Reklam