Yazarın bu eserinde çocukluktan genç kadınlığa,fakir bir kızın öğretmen okulundan mezun olarak tek başına ayakları üzerinde durma mücadelesini ele alır.Dönemine göre kadın karakterleri açısından bu denli güçlü kadın karakter ortaya koyabilen yazara teşekkür ederim.Yazar bizlere O dönemli kırılgan zamanda bile kadını el üstünde tutmaya,modernliğe ayak uydurmaya çalışmış.O denli katı bir dönemde bile günümüze ayna tutmaya çalışmış ve de iyi ki de bu dönemden sonraki cumhuriyet döneminde atatürk devrimleri ile kadın özgürleşti ve kendini buldu.Bu denli bile ulu öndere ne kadar teşekkür etsek azdır...
Yazarın bu öyküsünde köyde bir cinayet işlenir.Öldürülenin yaşlı anası dava açmasın diye, imam, arabuluculuk yapar. ağa, kadına sus payı olarak keçi ve yiyecek gönderir ve sonu açık bir şekilde bittiğini söyleyebilirim.Keza yazarın bu öyküsünde ve çoğu öyküsünde toplumsal sorunları öykülerini yansıttığından,öykülerin çoğu toplumsal ve karakterinin iç sorunları ele almıştır.tıpkı bu öykü gibi.