Yazarbu eserinde mektep günlerini ve çocukluğunda yaşadığı geleneksel mahalle yaşamını aktardığı bu eserde kendisinde okul korkusuna yol açmış olan falakadan bahsetmiş ve de eğitim öğretimde uygulanan dayak yöntemini eleştirmiştir.Okunası keyifli bir kısa eserdir.
Yazarın bu yapıtında beyşehir’den konya’ya giderken arıza yapan kamyon yolcularından birisinden dinlediği bir türkü hadisesini ve devamında bu genç sivaslı ali'nin bir müzik mektebine aldırma çabasının hüsranla sonuçlanması konusunu işlemiştir.öyküyü okurken sondaki hüsran benide üzdü.ne varsa hep köylülerin başına geliyor değil mi? adaletin bu mu dünya...