Edebiyatımızdaki ilklerden olan ilk psikolojik roman.Evli bir kadınla, kocasının yakın arkadaşı olan adam arasındaki yaşanan yasak aşk ve bunlardan habersiz kocanın ruhsal durumu ve dönemin koşulları ele anlatılmaktadır.Kitap oldukça durgun,yavaş ilerliyor.Karakter çözümlerini başarılı bulmadım.Ayrıyeten bu kitabı okurken fark ettim ki yazar goethe'nin genç wertherin acıları yapıtından esinlenmiş olabilir.çoğu kısımda benzerlik gördüm.Çok iyi bir eser değil,eh işte.Edebiyatımızdaki önemli eserlerden birisi olduğu için okuyabilirsiniz.