“Günümüzde ölmek insanlara zor gelir, çünkü hayatı anlamlı bir şekilde bitirmek artık mümkün değildir. Olmadık bir zamanda sona erer. Uygun zamanda ölemeyen, zamansız ölmek zorundadır. Yaşlı olmadan yaşlanırız.”
“Hayatta kapma toplumu iyi hayat anlayışını tümüyle yitirir. Zevk de kendi başına bir amaç haline gelmiş olan sağlığa kurban edilir. - Hayatı yaşanır kılan ne varsa, hepsini hayatta kalma uğruna seve seve feda ederiz.”
“Acıda bulabildiği gülünecek şey oranında derindir insan. Daha önce insani acının derinliklerinde gömülü olmayan biri, yüreğinin derinlerinden gülemez.” -Aldo Palazzeschi
“Sanat yabancılaştırmak durumundadır, rahatsız, huzursuz etmeli, hatta acı vermelidir. Mekânı başka yerlerdir. Memleketi yabandadır. Sanat eserine halesini veren tam da bu yabancılıktır. “
(Haksızlık hakkında) “ Bilmiyorum ama yaptılar. Daha önce de yaptılar, bu gece de yaptılar, yine yapacaklar ve yaptıkları zaman… Öyle görünüyor ki yalnızca çocuklar ağlayacak. “