Haydi, ne duruyorsunuz! Gülün, sevinin, hayat kadar tatlı şey var mı?
“Özgür mü diyorsun kendine? Sana hükmeden düşünceni duymak isterim, bir boyunduruktan kaçıp kurtulduğunu değil!” Nietzsche.
Tolstoy diyor ki; "Sadece derin sevgisi olanlar, derin acıları hissedebilirler."
Dostoyevski de onu şöyle destekliyor; "Büyük bir akla ve derin bir yüreğe sahip olanlar için acı çekmek kaçınılmazdır."