Fidan Yıldız

Fidan Yıldız
@Fidan3052
Şimdi çok iyi anladım ki, Zübük bir tane değil, hepimiz birer zübuğüz. Bizim hepimizin içinde zübüklük olmasa, bizler de birer zübük olmasak, aramızdan böyle zübükler büyüyemezdi. Hepimizde birer parça olan zübüklük birleşip işte başımıza böyle zübükler çıkıyor. Oysa zübüklük bizde, bizim içimizde. Onları biz, kendi zübüklüğümüzden yaratıyoruz. Sonra, kendi zübüklerimizin bir tek zübükte birleştiğini görünce ona kızıyoruz. Benim için şimdilik tek amaç, buradan kurtulmak. Ama gerçekten zübüklerden, kendi zübüklüğümüzden kurtulabilecek miyiz? İşte bu soruya cevap veremediğim için nereye gideceğimi, ne yapacağımı bilemiyorum. Yeni gideceğim yerden sana mektup yazar, önce kendi zübüklüğümden kurtulup kurtulamadığımı anlatırım ...
Sayfa 264·Kitabı okudu
Alıntı
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?

Fidan Yıldız

, bir kitap okudu
Puan vermedi·272 syf.·
2025 13. kitabı
Aziz Nesin
8.9/10 · 8,3bin okunma
İnsanların büyük çoğunluğu Kamala, düşen bir yaprak gibidir, kapılıp gider rüzgarın önüne, havada süzülür, dönüp durur, sağa sola yalpalar vurarak iner yere. Pek az kişi de vardır, yıldızlara benzer, belli bir yörüngede ilerler durur, hiçbir rüzgar varamaz yanlarına, kendi yasalarını ve izleyecekleri yolu kendi içlerinde taşırlar.
Sayfa 77·Kitabı okudu
Alıntı
Anlamını çıkarmak istediği bir yazıyı okuyan biri, işaretleri ve harfleri küçümsemez; yanılsama, rastlantı ve değersiz bir kabuk diye bakmayıp okur, inceler ve sever onları, her harf karşısında böyle davranır. Oysa dünya kitabını ve kendi varlığımın kitabını okumak isteyen ben ne yaptım, önceden varsaydığım bir anlam uğruna işaretleri ve harfleri bir gördüm, görüngüler dünyasına yanılsama dedim, dedim; kendi gözümü ve kendi dilimi nasılsa var olmuş değersiz nesneler saydım. Olamaz böyle şey, geride kaldı bu, artık uyandım, gerçekten uyandım ve ancak bugün açtım dünyaya gözlerimi.
Sayfa 48·Kitabı okudu
Alıntı
Puan vermedi·148 syf.··
2025 12. kitabı
Siddhartha kitabı 1946 Nobel edebiyat ödülü almış bir kitap. Nobel ödülü tam da verilmesi gereken kitaba verilmiş. Muhteşem ötesi bir kitap. Kitabı okurken benimseyerek okumaya çalıştım. Bazen kitabı bırakıp düşüncelere daldığım oldu. En sevdiğim kitap özelliklerinden biri beni sorgulamayı yönetmesi. Kitap; Siddhartha ' nın kendi benliğine ulaşması ve içindeki boşluğu tamamlamak üzere çıktığı uzun yolculuğu ele almaktadır. Yolculuk esnasında hayattan çok önemli dersler çıkarmış ve bu çıkarımlarla birlikte hayat onu öyle bir eğitmiş ki kendi hayatının nirvanasını en sonunda bulabilmiş ve küçük bir kulübede nehirin kenarında ömrünün son zamanlarını geçirmiş. Nirvana olarak kastettiğim şey; Siddhartha' nın aradığı, hayatı boyunca peşine düştüğü cevapları bulup bilgeliğe ulaşmasıdır. Kitap bana kendi içime yönelmeyi, içimden gelen seslere kulak vermeyi, aslında önemli olanın ben' liğimiz olduğunu hatırlattı. Hayatımızda bir sürü doğru ya da yanlış deneyim kazanırız. Yaşadığımız her olay aslında bizi biz yapmakta, geliştirmektedir. Bu tecrübeler bizi adım adım bilgeliğe doğru götürmektedir. Yeter ki yaşanan olumsuzlukları sürekli tekrar eden devinimsel bir olay olmaktan çıkarıp iç sesimize kulak vermeyi, ben' liğimize dönüp elde ettiğimiz tecrübeyi anlamlandırabilmeyi başarabilelim. Hayatımız boyunca sorgularız, bir şeyler ararız, cevaplar bulmaya çalışırız ama bazı anlarda da durup hayatı, doğayı, nesneleri dinlememiz gerekiyor. Her zaman kendimizi bulmamız gereken cevaplara programlamak yerine bazen de durup doğru soruları sorabilmeyi öğrenmemiz gerekmektedir. Siddhartha
1000Kitap
SiddharthaHermann Hesse · Can Yayınları · 202447,1bin okunma