“Öldüm ve bir bahçeye gömüldüm...
Diye bitiyor kitap
Ve Anadolunun o göç gerçeğini ateşten bir yumak olarak bırakıyor Mustafa Kutlu kucağımıza.
Yaz tatillerinde veya yaz zamanına gelen bayramlarda gidilen-ziyaret edilen köylerimizin toprak damlarına, ırmak kenarına dikilmiş bir kaç selvi ağcına, köy camisine götürüyor, içiniz burkuluyor da her köyün hikayesi bu diyoruz,
Sonra kitaba dönüp O güzelin bahçe bunu hak etmedi diyoruz, kabarıyor öfkemiz üzüntümüzle bir olup
Ama yine kitap cevap veriyor bize
“Hani derler ya
Aradan çok yıllar geçti...” Beyhude Ömrüm