Bence ölümün en karanlık yanlarından biri, ben öldüğümde tüm dünyamın, yani anı dünyamın bugüne dek tanıdığım herkesin içinde bulunduğu o zengin ve kökleri çok sağlammış gibi görünen dünyanın benimle birlikte kaybolup gidecek olması.
Her insanın hayatında karakterleriyle kendi hayatını özdeşleştirdiği, içselleştirdiği bir kitap vardır. O kitabı bulabilmek bazen uzun sürer ama bulduğunda çok emin olursun beyninin en mühim yerine o kitabı yerleştirdiğinden. Benim için Çalıkuşu böyle bir kitaptır. Üstüne yüzlerce kitap da eklesem Feride karakterinin yeri apayrı kalacaktır. Feride öğretmenin yaşamına kendinizi bırakın. Asla pişman olmayacaksınız.