Yaz günümde kar yağıyor kar desem
Yarar mısın şu bağrımı yar desem
Vatan desem sıla desem yâr desem
Sözüm üşür sızlar aklım Balacan...
~Şiir: Sadettin Kaplan- Yorum: Cem Karaca ~
Filmin de bildiğimiz benjamin button’ın tuhaf hijayesi okuyunca daha lezzetli hale geliyor. Hikayeyi zaten hepimiz biliyoruz, kitabın dili oldukça basit hatta birisiyle konuşurken bile konuyu yeniden yakalayabiliyorsunuz. Akıcı, bir solukta okunabilecek bir kitap. Yine de benjamin ile ilgili dikkatimi çeken “ babasının yaptığını evladının yapamıyor oluşu”.
Kitabın ikinci hikayesi ise; Buz Sarayı, burada da iki farklı kültürde ( biri güneyde biri kuzeyde ) yaşamış iki gencin nişanlanmasıyle birlikte, güneyde yaşayan Sally Carol’ un kuzeye gitmesini ve ardından yaşanan kültür çatışmalarını görüyoruz. Yine benjaminde olduğu gibi dili hafif bir solukta okunacak bir hikaye.
Açıkcası iki hikaye de beni çok etkilemedi ya konu açısından daha derin kitaplar okuduğumdan, ya da filmi izlediğimden...
İyi okumalar