"Kaçışı olmayan ve kurtuluşu bulunmayan süreçtir o.
Basa gelecek, bir kez ve tek başına... Belki çok uzak, belki çok yakin. Ne vefasız geçmiş yetişir imdada; ne gelecekten umut
kalır.ilâhi adalet ölümle başlar ve ölümde eşitlenir herkes fakir mi zengin mi; sultan ya kul mu; kadın ya erkek mi; yaşlı mı genç mi?.. Unutmayalım, bütün çeşmeler ölüme susayanlar içindir."