Öykü okumaktan bişey anlamayan ve sıkılan biriydim kendimi daha çok roman insanı olarak görürdüm ama bu kitaptan sonra öyküye karşı olan düşüncelerim büyük ölçüde değişti içindeki her bir öyküden keyif aldım kitabın. Zweig üstadın diğer öykü kitaplarının da bir kaçını okudum fakat bu kitaptakiler kadar zevk almadım. Beni en çok etkileyen "Avare" öyküsü oldu. Öykü çok kısa olmasına rağmen beni çok etkiledi.
...olayla ilgili bir tutanak hazırlandı, ancak yabancının soyadı bilinmediği için, mezarının başına ucuzundan bir tahta haç konuldu; isimsiz yargıların üzerinde yer alan, Avrupamızı şimdi baştan başa kaplayan o küçük haçlardan biri...
Sayfa 68 - İş Bankası Kültür Yayınları·Kitabı okudu