Alegorik bir kitap. Akıcı bir dili var, bırakamıyorsunuz. Komünizm eleştirisi olarak nitelendirilse de tüm ideoloji ve sistemlere uyarlayabiliyorsunuz. Günümüz ülkelerinde de birebir aynı şeyler yaşanmaktadır. İnsanlara umut dağıtarak, mutluluk vaat edenler, gücü ele geçirince bir öncekinden fark bulunmaksızın yine benzer şeyleri tekrarlar dururlar. Değişen sadece isimler olur. Mr. jones gider napoleon gelir. Açlık, yoksulluk, sefalet, gelir adaletsizliği ve dağılımı, ırkçılık gibi konuların yanında Hakim güçlerin toplumu nasıl yönlendirdiğini, hayalet düşmanlar üreterek nasıl konumlarını kabullendirdiklerini ve yasaların nasıl iktidar lehine değiştirildiğini göstermektedir. "Bütün hayvanlar eşittir, bazıları daha eşittir"
Bu hikaye de en mutlu hayvanlar koyunlardır :))
Kitap hakkında kitaplar yazılacak kadar güzel. Her kütüphane de olmalı diyorum.