Tanrının çevirdiği bir mükemmellik çemberini biz insanlar kırabiliyoruz ancak, onun için, başka hiçbir canlının sahip olmadığı bir hakka, hayatın akışını değiştirme hakkına sahibiz ve sanırım bu büyük hakkın bedeli olarak bütün tabiatta mutsuzluğun dokunabildiği tek canlı türüyüz.
Biz, içine doğduğu tabiatı değiştirmek isteyen tek canlıyız.
İsyanı bilen, başkaldıran, korkuyla diz çöken biziz, tanrının zeki, sivri dilli, isyankâr soytarısıyız, onun sarayının kahkahası ve gözyaşıyız biz.
Hepsinin bir kuralı ve kanunu var.
Kaplanlar ot yemiyor, zürafalar ceylanları kovalamıyor.
Biz öyle değiliz.
Biz, içine doğduğu tabiatı değiştirmek isteyen tek canlıyız