Jack London'un okuduğum ilk kitabıydı ve kitaba başlamadan önce sayfa sayısının fazlalığı biraz tereddüte düşmeme neden olmuştu.Şimdi ise çok net bir şekilde söyleyebilirim ki beş yüz sayfa daha -bu kıvamı korumak koşuluyla- olsa yine de okumaya devam ederdim.Kitap hakkındaki tek olumsuz düşüncem şimdiye kadar bu kitabı nasıl okumamış olduğum oldu yalnızca.
Martin Eden...Çelik gibi bir irade ve bitmek bilmeyen çalışma azmine sahip fakir ve biraz da serseri ruhlu bir genç ve bu gencin bir kız için geçirdiği inanılmaz değişim.Keşke sonu da inanılmaz ama iyi olabilseydi Martin için.Kendisine inanmayan ve aşağı gören o kadar insana rağmen başarı elde etti ve istediği hemen her şeye sahip olabilecek bir duruma geldiği zaman önemli -belki de en önemlisi- bir şeyi kaybetti: Yaşama sevinci.
Martin EdenJack London · Kaldırım Yayınları · 2017135,3bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Bir milletin dirilişinin çarpıcı ifadesi...Kitabı okuduktan sonra Atatürk boşuna tavsiye etmemiş dedim kendi kendime.Bütün ümitsizliklere rağmen bir umut kıvılcımından doğan yangın...Finlandiya'nın nasıl perişan bir halden bir grup aydının Snelman önderliğindeki çalışmalarıyla ülkenin en ücra köşelerine kadar devrim niteliğinde bir değişime girdiğini akıcı bir şekilde anlatıyor Grigory Petrov.Ayrıca kitabın bazı yerlerindeki "aydın kesimin üzerine düşen vazifeyi hakkıyla yapmadığı" eleştirisi zannedersem bizim ülkemiz açısından da üzerine düşünülmesi gereken bir durumdur.
İlk kez adını CNBC-e'de dizisini izlemeye başlayarak duyduğum Merlin'i bir de kitaplarda takip etmeye başlamıştım bu kitapla.Serinin ilk kitabı olan bu kitapta Merlin'in nasıl büyücü olduğu ve bu süreçte yaşadığı maceralar konu ediliyor.Ben beğendim ve tavsiye edebilirim fantastik sevenler için.
S.Zweig kitaplarına kitap okumaya yeni başladığım dönemde başlamıştım.Bu seçimimdeki temel sebep kitaplarının kısa olmasına rağmen betimlemelerinin etkileyiciliğiydi.Bu kitabında da beni yanıltmadı.Irene'ye kocasının oynadığı ufak bir oyunla yaşattığı korku dolu süreç ve bu süreçte Irene'in buhranlı koşuşturmacasının etkileyici anlatımı...
Suç ve Ceza kitabını bu kadar popüler olmasından ve övgü almasından dolayı merak ederek okumaya başladım.Kitap aslında güzeldi.Tek sorun benim uzun kitaplar konusundaki sabırsızlığım oldu. :) Yine de kitabı bitirmem için sadece Raskolnikov'un cinayeti işleme kısmının betimlemesi bile benim için yeterli bir sebep olmuştu."Suç" kavramının kişiye ve duruma göre farklı yorumlanabilir olup olamayacağı, iyilik için kötülük yapılabilir mi gibi düşüncelere farklı bir bakış açısıyla yaklaşılmış.Ayrıca yapılan betimlemelerdeki ustalık da oldukça etkileyiciydi.Dostoyevski'nin okuduğum ilk romanı oldu ve iyi de bir başlangıç oldu sanırım.
Suç ve CezaFyodor Dostoyevski · Can Yayınları · 2015194,5bin okunma