Her ne kadar ütopik tarzda yazılmış bir kitap olsa da günümüz dünyası ile örtüşen çok fazla ortak yönleri olduğunu düşünüyorum. Hatta benzerlik biraz fazla şaşırtıcı. Bir sistem düşünün iki kere iki dört diyen ve buna inanmaya zorlayan. İnanmayanları dışlayan hatta toplumdan uzaklaştıran bir sistem. Bunun yanında tekdüze, düşünmeyen, makineleştirilmiş, cinsel ve duygusal olarak uyutulmuş bir insan topluluğu. 'Özgürlük köleliktir' diyerek aslında bütün hayatımıza hükmetmeyi amaçlayan bir toplum eleştirisi yapılıyor.