Giybeti, " Ölü kardeşinin etini çiğnemek" şeklinde tarif edilmesi çok hikmetli ve kişilik dehşete düşüren korkunç bir benzetmedir. Ölü kardeşlerinin etrafına toplanan ve onun içinden parçalar kopararak ağızlarında çiğneyen insanların resmeden korkunç bir sahne! İşte ağzımızdan çıkarken hiç önemsemediğimiz ,aldırış etmediğimiz, farkına bile varmadığımız , en ufak bir gıybetin dahi, Rabbimiz katindaki gerçek karşılığı ve önemi! Ölmüş olan, karşılık veremeyn, kendini koruyamayan kardeşlerinin etini yiyenler ile aynı şekilde orada bulunmayan, kendisini savunmayan, karşıya koyamayan kardeşlerinin gıybetini yapanlar arasındaki müthiş benzerlik! Zira parça parça koparıp yenilen et misali, gıybet edilen kişinin de toplum içerisindeki şahsiyeti, kişiliği, haysiyet ve itibari adım adım zedelenmekte ve zarar görmektedir. Bu yüzden müminlerin ölmüş insanın etini yemekten tiksindikleri gibi hatta bundan daha da çok kardeşlerinin gıybetini yapmaktan tiksinmeleri ve Allah'tan hakkıyla korkmaları gerekmektedir eğer burada bu tiksinti duyulmaz ve hemen tövbe edilmezse ahirette daha dehşet sahneler ve pişmanlıklar gaflet ehlini beklemektedir. Cihangir Ökmen