Allah azze ve celle, kullarını Zâtı'nı tanımaya ve bilmeye dair yetersiz Bir donanımda yaratmış olsaydı, kâinatta işleyen yasalar iç içe geçmiş sistemler ve hatta vahiy göndererek yaptığı çağrılar karşılıksız kalırdı. Böyle bir durum,bir yerden sonra zulüm olurdu. Çünkü bu insan açısından "Tahammül ü Mâlâyutak" (yani insana yüklenen taşıyamayacağı bir yük) anlamına gelirdi. Oysa Allah azze ve celle hem ayetleri üzerinden kendisini tanımamızı hem de yarattığı varlıklar üzerindeki azamet ve sanatını fark etmemizi bekler .