Gül ELMA

Gül ELMA
@GulElma
MEB/ felsefe
Öğretmen
Lisans
Batman
142 okur puanı
Ocak 2024 tarihinde katıldı
"Erkeklerle kadınların arasında yeni hiçbir şey yok" derdi. "Maalesef yok! Her şey çok belli. Bütün oyunlar, bütün kurallar, bütün numaralar Ta başından belli. Binlerce yıldır böyle sürüp gidiyor. Değişen yalnızca dekorlar ve kostümler. Kadınların bütün meselesi bu kuralları tanımamaktan, bunlara uymamaktan çıkıyor. Değiştirmeye kalkınca işler bozuluyor tabii. Siz istemeseniz de dünyanın düzeni diye bir şey var. Memnun olmayabilirsiniz bundan. Ama gerçek bu. Erkekler de bu. Dünya da bu. Henüz yaratılmamış erkekler yüzünden acı çekiyorsunuz, hayatı bekletiyorsunuz. Hayat geçiyor kızlar. Kadınlar için daha çabuk geçiyor..
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Bazı insanların her şeyleri gibi nereleri de yorucudur; bu da öyleydi. O kadar "pozitif enerji" tıpkı fazla oksijen gibi tutar sizi; ne yapacağınızı bilemezsiniz.
Kadınlar, esir alındıkları yeri, korundukları yer sanırlar. Kadınlar için hem siper, hem sığınaktır mutfak ve her zaman sıcak aile yuvasının içimizi ısıtan sembolü anlamına da gelmez; yaşayan ölüler haline gelmiş kimi kadınların morgudur aynı zamanda. Toprağa verilene kadar bekledikleri yerdir. Bilirsiniz bedenler sonra ölür...
Neden annelerle kızların ilişkisinde hep başkalarının gözlerine oynanan bir oyun, başkalarının onaylarına sunulan bir gösteri havası vardır? Neden hep kimin haklı kimin haksız olduğu en önemli şeydir ikisi arasında ?
Bir anarşist gibi hissediyor, bir aristokrat gibi acı çekiyor, bir küçük burjuva gibi kaçıyorum.