Anna Karenina

Anna Karenina
@Guldexwinek
Kayıp yapboz parçası..
— Evet, bütün yaptıkları bu kadar. Bir insan alıp kopyasını çıkarıyorlar. Gerçeğe uygun oluyor diye övünüyorlar. Ama, hayat ne oluyor? Eserlerinde o yok işte, dünyayı kavrayış, insanlığı gerçektenanlayış yok. Boş şeylerle övünüyorlar. Hırsızları, düşkün kızları, yolda yakalayıp hapse atar gibi edebiyata sokuyorlar! Nerede sanatkârın "gizli gözyaşları" [4] sadece kaba, zalim, alaycı bir gülüş! — İyi söyledin. Bu coşup taşan öfke, bu kötülüklere amansızca saldırış, alçalmış insanları kepaze ediş, işte asıl edebiyat budur. Oblomov birden parladı: — Hayır, hiç de değil! Hırsızı, düşmüş kadını, aldatılmış bir budalayı anlatın, anlatın ama insanı da unutmayın. Sizin için insan diye bir şey yok mu? Yalnız kafanızla yazmak istiyorsunuz. Düşünmek için kalpsiz olmak gerekir, sanıyorsunuz. Hayır, düşünmeyi besleyen sevgidir. Düşen adama el uzatın, mahvolan bir adamın haline ağlayın, onunla alay etmeyin. Sevin onu! Onda kendinizi görün ve ona kendinizmiş gibi bakın.
Sayfa 33·Kitabı okudu
Edebiyat
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
" Bu adamın hayatı böyle geçip gidecek ve ruhunun birçok yanı hiçbir zaman açılmayacak."
Sayfa 30·Kitabı okudu
Kitap Alıntısı
"Ne mümkün ah! Ne mümkün unutmak Ne mümkün aşkı akılla yenmek..."
Sayfa 25·Kitabı okudu
Kitap Alıntısı
— Ah yarabbi, hayat bir türlü yakamı bırakmıyor, nereye gitsem peşimde..
Sayfa 22·Kitabı okudu
Edebiyat
"Ah yarabbi! Ne budala insanlar var! Evleniyorlar,"
Sayfa 21·Kitabı okudu
Kitap Alıntısı