Neden erkekler şarap içerken kadınlar su içiyordu? Neden bir cinsiyet böylesine varlıklıyken diğeri bu kadar fakirdi? Yoksulluğun kurmaca üstündeki etkisi neydi?..
Çünkü ruhun meskenidir burası. Aceleye gerek yoktu. Bir anda parlamaya gerek yoktu......
Bir başka deyişle, pencere kenarındaki minderlere gömülüp kaliteli bir sigara yakınca hayat ne kadar güzel görünüyordu, bize verdikleri ne kadar tatlıydı, bu kin ve sıkıntı ne kadar önemsizdi, dostluk ve insanın kendi türünden olanlarla birlikte olması ne kadar hayranlık uyandırıcıydı.
Demek hayat böyle iki adım ilerisi bile görülmeyen sisli ve yalpalı bir denizdi. Tesadüflerin oyuncağı olacak olduktan sonra ne diye bir irademiz vardı? Kullanamadıktan sonra göğsümüzü dolduran hisler ve kafamızda kımıldayan düşünceler neye yarardı?