Neden erkekler şarap içerken kadınlar su içiyordu? Neden bir cinsiyet böylesine varlıklıyken diğeri bu kadar fakirdi? Yoksulluğun kurmaca üstündeki etkisi neydi?..
Çünkü ruhun meskenidir burası. Aceleye gerek yoktu. Bir anda parlamaya gerek yoktu......
Bir başka deyişle, pencere kenarındaki minderlere gömülüp kaliteli bir sigara yakınca hayat ne kadar güzel görünüyordu, bize verdikleri ne kadar tatlıydı, bu kin ve sıkıntı ne kadar önemsizdi, dostluk ve insanın kendi türünden olanlarla birlikte olması ne kadar hayranlık uyandırıcıydı.