Kitap, Van Gogh'un kardeşi Theo'ya yazdığı mektuplardan oluşuyor. Van Gogh'un zihinsel dünyasını anlamak için kendi cümlelerini okumak oldukça etkili. Onun doğaya olan sevgisi, her gördüğü yerde sanatsal bir dünya arama çabası, çöküşleri ve tekrar direnişi pek çok insanın içinde yaşadığı deneyimler ile benzer. Ressam olmasına karşın yazın dili de şaşırtıcı seviyede iyi. Onu daha iyi anlayabilmek için bir çırpıda kitabı bitirmek istemedim. Her zaman maddi sıkıntı çekip iyi bir ressam oluşunu göstermek istemesi ve aldığı tüm paraları ödeme çabası çok üzücü. Şimdi defterlerden tutun nereye baksanız onun eserleri ile donatılmış ve ona saygı duyan bir dünya varken o her zaman maddi sıkıntı çeken, başarılı olduğunu göremeyen, sonunda psikolojisini yitiren birisi. Dünya böyle kabul etmek zor olsa da...