Bir insanin Sezai Karakoc gibi devlet kariyerini birakmasi,Nuri Pakdil gibi sohretinin en ust basamaginda suskunluk evresine girmesi kolay seyler degil.Cunku cogu insan boyle kendini yakmaya pek yanasmaz.Suleyman Hilmi Efendi de boyledir.Bediuzzaman Hazretleri de boyledir.Seyyid Muhammed Rasid Hazretleri de...Biz bunlara "kurban" diyoruz.Yani adamlar kendini kurban ediyor.Ne ugruna?Ucunda para yok,sohret yok,hatta tam tersine ucunda kinanma var,hapis var,zulum var.
Biz cömertligi ve tamahi genellikle para ile ilgili sayariz.Halbuki kisinin sahip olduğu her deger cömertligin dolayisiyla tamahin konusudur.Bizde olan her sey servettir ve dagitilmaya layiktir.Sevgi,ilgi,bilgi,ihtimam,tebessum,erdem,gozyasi,dua,fikir,acima,affetme,daha niceleri hep servettir ve baskalarina bagislanmalidir.