Kur'an'ı Kerim'de şöyle buyrulur:
"İçinizde onları dinleyecekler de vardı. Allah o zalimleri bilir."
Bu ayet önemli bir gerçeği hatırlatır: Kötülüğe sadece aktif olarak destek verenler değil, hiçbir şey yapmadan onu dinleyenler de sorumludur. Pasiflik, ümmet için kabul edilebilir bir tavır değildir. Sırtınızı yaslayıp olan biteni umursamaz bir şekilde izleyemezsiniz. "Bana ne!" diyemezsiniz.
Kur'an,suya ya da rüzgâra benzetilebilir. Bazen hafif bir esinti gibi ferahlık verir, bazen de bir fırtına gibi eser ve korkutur. Bazen sert bir darbe indirir, bazen de huzur verir. Kur'an'ın bu yönlerinin hepsi bir aradadır. Ama dinin sadece sizi iyi hissettiren kısmını alıp, bunun dinin tamamı olduğunu düşünürseniz, bu Allah'ın Kitabı'na haksızlık olur.