Çünki bir insan kendini sınırladığı ölçüde sonsuzluğa da yaklaşmış demektir; özelliklə dünyaya sırt çevirmiş gibi gözüken bu tür insanlar, özel malzemeleriyle kendilerine karıncalar gibi tuhaf ve gerçekten bir defaya özgü küçük bir dünya modeli inşa ederler.
Hem ayrıca, bu dünyada bir zamanlar bir Rembrandt' ın, bir Beethoven'in, bir Dante'nin, bir Napoléon'un yaşadığı hakkında en ufak bilgisi bulunmayan birinin kendini büyük bir insan sayması son derece kolay değil midir?