Bugün gelinen noktada Batı güçlüdür ama haklı değildir. Çünkü Batı'da ahlâkın gücü değil, gücün ahlâkı hâkimdir.
Zulmü, yıkıcılığı, şeytanîliği doğru ve güzel gösteren söylemler üretilir. Buna o kadar çok örnek vardır ki... Mesela Batılı bir güç, bir ülkeyi işgal ederken orayı "Özgürleştiriyoruz" der. Kadını metalaştırırken " kadının zincirlerini kırıyoruz" der. Allah'a itaati hor görür ama insanlara gazoz pazarlarken onlara " Susuzluğuna itaat et" der. Mesela Batılı ülkeler İnsan Hakları Evrensel Beyannâmesi'ni yayımladıkları tarihte ABD'de zenciler ile beyazların aynı çeşmeden su içmesi bile yasaktır. Batı "demokrasi ve özgürlük" söylemlerini parlatırken yahudilerin Filistinliler'i, Sırplar'ın Boşnaklar'ı, Suriye ve Irak'taki gibi zalim rejimlerin müslümanları katletmesini teşvik eder.