Yazmak bir ihtiyaçtı, zorunlu bir görevdi benim için. Uzun süredir bana işkence eden bu devi öldürmek istiyordum, çektiklerimi kağıda geçirmek istiyordum.
Hayat tecrübelerimle şu yargıya vardım ki, başkalarıyla benim aramda korkunç bir uçurum var, anladım, elden geldiğince susmam gerek, elden geldiğince düşüncelerimi kendime saklamalıyım. Ve şimdi yazmaya karar vermişsem, bunun tek nedeni, kendimi gölgeme tanıtmak isteğidir.
Aşık kişi, taşıdığı yara izlerinden gocunmaz. "Ancak söylenmeyen aşk, aşktır!" Reddedilme riskinin gerçekleşmesi aşığın hem dünyaya hem de kendi nefsine itimadını sarsar.