Yakın dönem maziden bir hatıra. Mardin'deydim.
Eski Mardin güzel yer.
İnsanı çok müteessir ve mütehassis eyliyor. Belki de bu tesirin sebebini, beton binalardan müteşekkil olmaktan öte gidemeyen çağdaş(!) şehirlere inat, bizatihi hayatın tadını ruhta hissettirmek amiliyle inşa edilmiş şehir, teşkil ediyor.
Kadim medeniyetler, yaşanılan ortamın, insan ruhuna dokunduğunu bence çok iyi biliyordu. Biz bu bilgiyi göz ardı ettiğimiz için dahilinde sıkıldığımız şehirlerde yaşamak mecburiyetinde kalıyoruz. Neyse lafı uzatmanın bir manası yok. Hülasa biz henüz yaşamanın tadını çıkaramıyoruz. Belki bir gün idrak ederiz. İnşallah.