Sis iner bazen kalbimin ufkuna,
Ne gördüğüm belli ne de gördüğümden eminim.
Bir yanımda sıcak bir ev gibi sarar beni aşk,
Diğer yanımda üşüten bir boşluk, tarifsiz ve derin.
Kolay sandım ilk başta;
Bir bakış, bir söz, bir dokunuş.
Oysa zaman, usulca öğretirmiş insana
Aşkın hem şifa hem de yara olduğunu.
Gönül, kırmızı bir yangın gibi tutuşur bazen,
Taşmak ister kabına sığmayan bir nehir gibi.
Duygu dediğin nedir ki,
Bir an göğe yükselir, bir an yere serilir gibi.
Bir yüzü umutla çizilmiş bir ufuk,
Güneş doğar, içini ısıtır insanın.
Diğer yüzü sisli bir gece,
Kaybolursun kendi kalbinin ortasında ansızın.
Aşk…
Hem var eden hem yok eden o ince çizgi,
Bir ev kurarsın içinde,
Sonra kendin yıkarsın, fark etmeden belki.
Hakan ÖZTÜRK
(Bir arkadaş adına)