Halil İbrahim Tarhan

Halil İbrahim Tarhan
@Haliltarhan
"Aşk bir şem-i ilâhîdir benim pervânesi Şevk bir zencîrdir gönlüm anın dîvânesi" Şeyh Galip, Mevlâna'nın neyine aşıktı? Aşkına. Mevlanada Hakka aşıktı o yüzden demedi mi: -Bizim Peygamberimizin yolu aşkın yoludur biz aşk çocuklarıyız anamız aşktır, diye. E aşk ilahi bir şey tabi, bazen bir çocuğun nazarında yahut bir kadında tezahür edebiliyor. Bunu Mecnun da çok iyi bilir. Tamam, Leyla aşkın tecellisi de, aşkın kendisi değil. Allah kadını ve erkeği, en güçlü duyguyla imtihan ediyor. Sonra kadınla erkek aradan çekilince geriye sadece "İlahi Aşk" kalıyor. Yola onu bulmak için çıktıysan önce düşmeyi sonra kalkmayı öğreneceksin. Aşk bir çeşit terbiye, öğretmen hem yol gösteren hem yola sokan. Yolun sonunda da sonsuzluk var. Ve hiçbir şey o sonsuzluktan daha kıymetli değil.
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
İnsan sevmeli; Bazen bir insanı, yahut da bir ağacı, yahut da kanadı kırık bir kuşu... Zaten sevmezse insan, insan mı olur? Cahit Zarifoğlu
Bu manasız ve yabancı hayatta bir tek şeye hakikaten sarılmış, hakikaten inanır gibi olmuştu. Bu da karısı idi. Muazzez'in varlığı Yusuf için büyük, boşlukları dolduracak mahiyette bir şey değildi, fakat onun yokluğu müthişti. Onun bu kadar sebepsiz yere, bu kadar insafsızca Yusuf'un hayatından koparılması çıldırtacak kadar acı idi. Hayatında asıl aradığı şeyin Muazzez olmadığını biliyordu, fakat Muazzez olmadan bunu aramaya muktedir olamayacağını sanıyordu.
Sayfa 200·Kitabı okudu
Puan vermedi·192 syf.·
4 günde okudu
·
2020 6. kitabı
Paulo Coelho
8.3/10 · 247bin okunma
Şükrü Erbaş - Ömür Hanım'la Güz Konuşmaları
... Her şeyi iyi yanından görmeyi kim öğretti bize? Acıyı görmeyen insan, umutsuzluğu yaşamayan, iliklerine dek. kederin işleyip yaralamadığı bir insan, mutluluktan, umuttan, sevinçten ne anlar? Göğü görmeden, denizi görmeden maviyi anlamaya benzemez mi bu? Bir güz düşünün ki Ömür hanım, ilkyazı olmamış, yazı yaşanmamış,böyle bir güzün hüznü hüzün müdür? Başlamanın bir anlamı varsa bitişi göze almak, bitişin bir anlamı varsa başlangıcı olmak değil midir?  ...