Kitabı okumaya başladığınızda ilk cümleleriyle sizi etkisi altına almaya başlıyor ve bir sonraki adımı hep merak ederek devam ediyorsunuz.Kitapta hep uçlarda yaşayan insanların nasıl ortak bir noktada buluşabileceğini gözler önüne seriyor. Meryem karakteri toplum tarafından dışlanan,sevilmeyen hor görülen biri ve kitap burada aslında toplumun ön yargılarını da ele alıyor.Profesör ise tam aksine sevilen, saygı duyulan, makam mevki sahibi iki karakterin ve bahsedilen diğer karakterlerin tek bir amacı var “mutluluk “ yani hayatta ne konumda olursak olalım makam , mevki, zenginlik fakirlik gibi sıfatların hiçe sayarak her insanın kendi imkanları çerçevesinde huzur ve mutluluğu bulma çabasında olduğunu anlatıyor ve kitap bittiğinde bir hüzün sarıyor…