Hamide Zeynep Uzunboy

Hamide Zeynep Uzunboy
@HamideZeynep
Tıbbiyeli Alpinist
INU|Med
Başakşehir/ İstanbul
İstanbul/ Türkiye, 16 Ağustos
83 okur puanı
Nisan 2025 tarihinde katıldı
Puan vermedi·120 syf.·
2025 35. kitabı
William Shakespeare
8.2/10 · 897 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
18.08.2025
“Kainatta bir zerreyim Ben kendimi bilmez miyim Zerre içinde zerreyim Ben kendimi bilmez miyim Mamur benim harap benim Ayaklarda turap benim Kadehlerde şarap benim Ben kendimi bilmez miyim Denizlerde nuh olalı Döneklere yuh olalı Ruhlar ile ruh olalı Ben kendimi bilmez miyim Günah bende hakir benim Hizmet ehli zakir benim Adem kadar bakir benim Ben kendimi bilmez miyim Daimi'yim bende ben de Bent olmuşum ben de bende Dağılmışım perakende Ben kendimi bilmez miyim Gönüllerde perakende Ben kendimi bilmez miyim” İsmail Daimi
Şiir
28.08.2024- Özlem
Tüyden hafif olurum böyle sabahlar Karşı damda bir güneş parçası, İçimde kuş cıvıltıları, şarkılar; Bağıra çağıra düşerim yollara; Döner döner durur başım havalarda Sanırım ki günler hep güzel gidecek; Her sabah böyle bahar; Ne iş güç gelir aklıma, ne yoksulluğum Derim ki: Sıkıntılar duradursun! Şairliğimle yetinir, Avunurum Orhan Veli Kanık
Şiir
9/10
·256 syf.··
Beğendi
·
2025 33. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 16 Ağustos 2025 14:21
Kitabı beğendim. Hatta kitapla aramda beğeni üstü bir bağ oluştu. Neden? Çünkü kitabı gördüm, hissettim, anladım. Bunun nedeni; İstanbul’da yaşıyor bahsettiği yerleri gözlerimle görüyor kalbimle hissediyor oluşum da olabilir. Bilemiyorum belki de nedeni; yazarın değerli hayatını bu kadar güzel bize geçirmesi, bağ kurduğu manzara ve mekanları bize açıkça ifade etmesi, sorumluluklarını,sorunlarını, arkadaşlıklarını anlatıp tanışıklık uyandırması da olabilir. Kitabı meraklı okurlara öneririm. Neden? Eski İstanbul’u çok merak eder bolca da geze geze kitap okurum. Baktığım şeyleri ‘görebilmek’ için verdiğim bir çabanın bende bağımlılık oluşturmasıyla gelişen bu sürece bu kitap çok katkı sağladı. Yaniiii özellikle biyografi, kıssadan hisse, büyüklerden tavsiye, değerli hayatlardan kırpılmış anılar, güzel zamanlar, güzel mekanlar okumayı seven herkese öneririm. Herkesin kendisine pay çıkarabileceği dili çok naif ve insanı hoş eden bir kitap. Tam olarak konuyu nasıl özetleyebilirim bilmiyorum ancak Ahmed Yüksel Özemre’nin hayatını anılarının gözüyle okuyoruz. Sadece bir biyografi olarak görülmemesi gereken bir eser olduğu için böyle ifade edebildim.
Edebiyat
Geçmiş Zaman Olur KiAhmed Yüksel Özemre · Kubbealtı Neşriyatı · 201892 okunma