Bende ne kadar gizliysen, âleme o kadar sır kıldım seni
Gözlerin… siyahın da ötesinde bir gece gibi iner gönlüme
Gördüğün gibi değil
Ben seni, hakikatin gölgelerine düşen bir düşten seyrediyorum
Nefsimden arta kalanın en güzeline yakıştırdım seni
Söze sığdıramadığım kadar varsın bende, bildiğin gibi değil
Kalbim, manasını fehm edemediğim bir dille zikre durur adını
Bir tek sen duyulursun iç âlemimde
Diğer sesler fanidir
Benliğim, senin eşiğinde kendini unutur
Bir tek sana varlığım emanettir
Sustu sandıkların, aslında içimdeki zikrindir; bildiğin gibi değil
Aklım ve kalbim, sensizliğin çölünde sınanır
Ben ise gönlümün tarafında, en teslim olmuş hâlimle dururum
“Neyin var?” dediklerinde
“Sensizlik var” demek geçer içimden
Zira sen yoksan, içimde hangi bahar yeşersin ki?
Bildiğin gibi değil…
Sana gönlümü açmak, ateşe atılan bir derviş sabrıdır
Lakin her dem içimden önce sen geçersin
Madem benim sonbaharım, soluşum, yeniden doğuşumsun
Bil ki en uzak yakınlığım sensin; bildiğin gibi değil
Ömrümün yangını da sensin, kül olup dirilişim de
Ve bu ateş, ilâhî bir sır gibi, dinmez bende🥀🥀🥀