Hande Özyurt

"Şüphesiz ki savaşa benzer bir oyun içindeyiz."
Sayfa 39·Kitabı okudu
Edebiyat
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
10/10
·471 syf.··
2022 3. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 01 Şubat 2022 14:25
Yeryüzündeki hiçbir canlı ailesini, yaşadığı coğrafyayı, konuşacağı dili, rızkını vb. kendisi belirlemiyor. Bunun sonucunda da Allah'ın kendisine akıl bahşettiği insanlar olarak idrak etmeliyiz ki, kendi tercihimiz doğrultusunda yaşamadığımız bu hayatı, başka insanlarında seçmediği yaşam koşulları yüzünden onları yargılayacak kişi biz değiliz. Gerçek akıl sahipleri bu idrak kapasitesine ulaşıp, bunun neticesinde davranışlarına yön vermelidir. Savaşın, yoksulluğun, açlığın, ölümün, binbir eziyetin ortasında olan insanları hor görmek, elinde imkan varken bu imkanı yerinde kullanmamak hangi akıl sahibinin yapabileceği bir iştir? Bu romanda K.Hosseini sürükleyici bir biçimde, bu zorlukların içinde 'mücadele etmek zorunda olan' insanların yaşamını çok doğru bir biçimde ele almış. Günümüzde bu zor koşullar aslında hala devam etmekte. Zulüm etkisini hiç yitirmiyor. Bizler, sadece zulüm edeni görüp korkuyor ve genelleme yaparak masum insanlara el uzatmaktan aciz kalıyoruz. Gereğini layığıyla ve zamanında yapsaydık daha yaşanabilir bir dünya üzerinde var olmaz mıydık? Enine boyuna tartmadan kısa yoldan yapmaya alışık olduğumuz bir eylem: suçlamak. Suçladığımız masum Meryem'in babası Celil çok doğru demiş: -Belki de yüreksizlerin asıl cezası budur: gerçeği, iş işten geçtikten sonra, artık yapılabilecek hiçbir şey kalmadığında görmek, anlamak.” Tüm mesele de bu değil mi? ... İlk sayfasından son sayfasına kadar soluksuz okuduğum bir roman...
Edebiyat
Bin Muhteşem Güneş (Midi Boy)Khaled Hosseini · Everest Yayınları · 2018119,6bin okunma
“Bu ülkeyi bu kadar çok sevmeme karşın, bazen çekip gitmeyi düşünüyorum, “dedi Babi. "Nereye?” “Unutmanın kolay olacağı bir yere…”
Everest Yayınları·Kitabı okudu
Edebiyat
"Belki de tükenmişimdir. Bir şeyler için uğraşacak çabayı kendimde bulamıyorumdur. Benim de emek vermeden güzel giden şeylere ihtiyacım vardır. Hep ben yorulmak istemiyorumdur. Yeniden inanmaya ihtiyacım vardır. Beni bana geri vermek istiyorumdur."
Everest Yayınları·Kitabı okudu
Edebiyat
Belki de yüreksizlerin asıl cezası budur: gerçeği, iş işten geçtikten sonra, artık yapabilecek hiçbir şey kalmadığında görmek, anlamak.
Sayfa 457 - Everest Yayınları·Kitabı okudu
Edebiyat