.
.
Uzun yıllar diğer ülkelerin sömürgesi altında kalan Finlandiya'nın, Snelmann önderliğinde büyük gayret, mücadele ve inançla nasıl kendi ayakları üstünde duran ve cennete dönüşen bir ülke olduğunu anlatıyor kitap.
Altı çizilecek önemli dersler veriyor, daha başarılı anlatılamazdı dedirtiyor.
Mustafa Kemal Atatürk'ün bu önemli eseri okullarda okutulmasını istemesinin sebebi bana göre, hayatı boyunca her konuşmasında, gittiği her yerde inandığı ve söylediği sözleri kapsaması...
"Devlet büyük bir ailedir. Onun bireyleri sizin küçük kardeşinizdir. Aşağı tabakanın kusurları, kısmen yukarı tabakanın duyarsızlığından ileri gelmektedir."
"Efendiler! Bu saklambaç oyununu daha ne zamana kadar sürdüreceksiniz? Hiç durmadan vatanseverlikten, ulus sevgisinden, uygarlıktan, hizmetten konuşuyorsunuz.
Ama ulus için, vatan için, uygarlık için ne yapıyorsunuz?
Bazıları dolaplar çevirerek milyonları cebine indirip sevgili vatanı namussuzca soyuyor.
Bazıları da dairelerde, matbaalarda, okullarda, üniversitede memurluk yapıyorlar. Öte tarafta ise milyonlarca halk çürüyor, geri gidiyor.
Ulusun temelleri çürüyor."