Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Hande gunkut

Hande gunkut
@Handemce
“ - birini bekliyorum , - kimi ? - hatırlamıyorum ..!”
Zorunlu olarak bir varlık, ancak ve ancak her dünya­ da aşılamaz derecede bir mükemmelliğe sahipse maksimum derecede büyüktür. Zorunlu olarak bir varlık, ancak ve ancak her dünyada her şeyi bilme, her şeye gücü yeten olma ve ahlaki mükem­ mellik özelliklerine sahipse her dünyada maksimum mü­ kemmelliğe sahiptir.
Sayfa 143 - Fol kitapKitabı okudu
Reklam
Sayın Cumhurbaşkanı Evren I S Şubat 1 985 gunu ölen Cerrahi Tarikatı lideri Muzaf f er Ozak'ın tarikatça uygun görülen bir yere gömülmesi için gerekli Bakanlar Kurulu kararnamesini imzalamış değil miydi? Nedir o zaman Keçeciler'in günahı7 Keçeciler MSP'Iiymiş .. Peki Başbakan Özal neliymiş? TKP'li değil herhalde.' .. O da 1 2 Eylül öncesinde MSP izmir adayı değil miydi? MSP adaylanndan birini gerici, ötekini Atatürkçü saymak için elde ne gibi bir olgu var? Yoo, olmaz. Yine diyelim ki Keçeciler, başbakan ya da cumhurbaşkanı vekili olarak, amacı islam enternasyonalizmi olan Rabıta Örgütü'nün, laik Türkiye Cumhuriyeti'nin yur t dışına atadığı din görevlilerinin aylıklarını ödemesini sağlayan kararnameyi imzaladı ... Ne olur imzalarsa? Sayın Evren, "Robıto koramamesi bugün gelse yine imzolonm" dememiş miydi? O zaman niçin karşı çıkıyoruz Keçeciler'e?
Sayfa 53 - Umag yayınları 1997Kitabı okuyor
Başbakan Özal'a yönelik suikast girişimi ile ilgili soruşturma Ankara DGM Savcılığı'nca yürütülüyor. Bir başbakana karşı suikast düzenlenmişse, bu eylem, doğrudan doğruya devlet güvenliği ile ilgilidir. Bundan hiç şüphe yok .. Peki, bu soruşturma yürürken saldırganın ifadesinin yayımlanması da aynı devlet güvenliği kavramı ile ilgili midir? Hayır, değildir. Bir gazeteci, eğer, böyle bir yayın yapmışsa, konu, basın yasasını ilgilendirir. Basın Yasası'nın 30'uncu maddesi ceza kovuşturmaları ile ilgili her türlü vesika ve evrakın açık duruşmada okunmasından önce yayımianmasını yasaklamaktadır Bu eylemin yaptırım!, bir aydan altı aya kadar hapis ve 1, bin liradan ! 50 bin !iraya kadar para cezasıdır.
Sayfa 35 - Umag yayınları 1997Kitabı okuyor

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Bu kitabın sonuna biraz memnuniyetsizlik l e geliyorum. Tartıştı k larım dışında, yazdığım hemen her cümleye yapılabilecek itirazların farkındayım. Bu itirazların bazıları çok uzun yüzyılardır var; ancak bu kısa kitabın temel aldı­ğı daha büyük kitabıma kısmen karşı yöneltilen modern bir ki tap için J. L. Mackie'nin Th e Miracle of Th eism (1982) adlı kitabına bakınız. Ayrıca, görüşlerime yönelik her itiraza kar­ şı sırayla ileri sürülebilecek karşı itirazların ve bu kitaptaki iddiaların çoğunun nitelendirilmesi ve genişletilmesi gerek­ tiğinin de farkındayım.
Sayfa 156 - İz yayıncılık 1 Ocak 2001Kitabı okudu
Hristiyan dini, İsa ' nın diriliş mucizesi üzerine kurulmuştur. Eğer bu olay Yeni Ahit kitaplarında kaydedil­ diği gibi otuz altı saat önce çarmıha gerilerek öldürülmüş bir adamın hayata dönmesi şeklinde gerçekleştiyse, açıkça doğa yasalarının askıya alınmasını içeriyordu ve bu yüzden, eğer bir Tanrı varsa, onun tarafında n gerçekleştirilmişti ve bu yü z­ den bir mucizeydi. Yeni Ahit'teki ki tapların çoğu İsa ' nın ya­ şamı ve ölümüyle ilgili olan birçok kişinin yaşamı sırasında yazılmıştır.
Sayfa 142 - İz yayıncılık 1 Ocak 2001Kitabı okudu
Reklam
İnsan olma taklidinde, insanın kendisi olmamasında büyük bir yapmacıklık vardır. Tüm doğruluk ve dürüstlük kültürü­ müz insanın kendi yazgısını incelikli dış göstergelerle, yapma­ cık ve “özgün olmayan” göstergelerle düzenleme biçimini mahkûm eder. Yapmacıklık, Gombrowicz’in dediği gibi insa­ nın kendi durumundaki yapaylığının bilincine tam olarak var­ dığı ve kendine bir tür yapay ikiz yaratmak, ikizinin yapay gölgesinin altına girmek, kendi özünden yapay bir robot üret­mek, yani göstergelerin yardımı sayesinde kendini öteki olarak dışsallaştırmak anlamına gelen o şaşırtıcı ruh halidir.
Sayfa 175 - Ayrıntı YayınlarıKitabı okudu
Ö tekinin sırrı, kendim olma imkânının bana asla verilme­ miş olmasıdır ve ancak dışarıdan gelenin kaçınılmaz sap­ tırmasıyla var olurum. Schnitzler’in kısa öyküsünde iyakasını bırakmayan ve kendisini yok edecek olan o mikrop türünün hayatının içinde yaşar: Birbirlerine yabancıdırlar, ama yazgıları aynıdır. Venedik Takibi’nde S. kendisinin ne kim olduğunu ne nereye gittiğini bilir: Dolayısıyla, varoluş daima bir anlam ya da anlamsızlık sapmasıyla, başka şeyin saptırma­sıyla biçimlenir. Kendi irademiz yoktur ve öteki, kendi irade­miz uyarınca yüz yüze geldiğimiz şey asla değildir. Öteki, dışarıdan gelenin zorla girişidir, dışarıdan gelenin öncelliğidir, yabancılığın çekiciliği ve yabancılığın aktarımıdır.
Sayfa 168 - Ayrıntı YayınlarıKitabı okudu
Tanrının, keyifli duyumlara sahip olabilen, arzularını tat­min edebilen, dünyanın nasıl bir yer olduğuna dair inançlara sahip olabilen ve bu inançlar ışığında dünyada bir fark yara­tarak kendi amaçlarını oluşturabilen mücessem hayvanların ve insanların varlığının iyiliği için ruhların varlığına neden olmak ve onları mücessem kılmak için iyi bir nedeni vardır. Bu, zihinsel olaylar ile beyin olayları arasında düzenli neden­ sel bağlantıların varlığını gerektirir .
Sayfa 104 - İz yayıncılık 1 Ocak 2001Kitabı okudu
Doğru, Tanrı insanları uzun bir evrim sürecinden geçir­ meden de yaratabilirdi. Ancak bu yalnızca, Tanrı'nın herhan­gi bir şeyi yaratmasının tek nedeninin insanoğlunun iyiliği ol­duğunu varsayarsanız, teistik hipoteze bir itirazdır. Daha önce değindiğim noktayı tek r arlamak gerekirse, Tanrı'nın hayvan­ ları yaratmak için de bir nedeni vardır. Hayvanlar, neler ya­pacaklarını özgürce seçmeseler bile, yaşamdan büyük keyif alan ve niyetli eylemlerde bulunan bilinçli varlıklardır.
Sayfa 78 - İz yayıncılık 1 Ocak 2001Kitabı okudu
Yalnızca reddedişler şiddetli, tasarılar deği . Eylemlerimizde, girişimlerimizde, hastalıklarımızda giderek daha az “nesnel” güdümler var; bunlar çoğunlukla kendimize duyduğumuz gizli bir tiksintiden, bizi enerjimizden herhangi bir biçimde kurtulmaya iten gizli bir sahipsiz kalma halinden, yani istençli bir eylem biçiminden ziyade bir cinleri kovma biçi­ minden kaynaklanıyorlar. Burada
Sayfa 73 - Ayrıntı YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Hızla çoğalan, aşırı şişen; ama doğuramayan bir dünyanın bulantısı bu.
Sayfa 41 - Ayrıntı YayınlarıKitabı okudu
Her kişi kendi görünümünü arıyor. Kendi varoluşunu ileri sürmek artık olanaklı olmadığından, ne var olmayı ne de bakılıyor olmayı dert etmeksizin boy göstermekten başka yapılacak bir şey kalmıyor geriye. Varım, buradayım değil; görülüyorum bir imajım; bak bana, bak!
Sayfa 36 - Ayrıntı YayınlarıKitabı okudu
Dünya çılgın bir seyir aldığına göre biz de dünyaya ilişkin çılgın bir bakış açısı edinmeliyiz.
Sayfa 17 - Ayrıntı YayınlarıKitabı okudu
"Tanrı ahlaki yükümlülüklerin kaynağıdır"
Sayfa 34 - İz yayıncılık 1 Ocak 2001Kitabı okudu
Teizm, Tanrının kişisel bir varlık, yani bir anlamda bir kişi olduğunu iddia eder. Kişi derken temel güçleri (niyetli eylemde bulunma), amaçları ve inançları olan bir bireyi kastediyorum.
Sayfa 22 - İz yayıncılık 1 Ocak 2001Kitabı okudu
8,7bin öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.