Bütün yakınlaşmalar , bütün birleşmeler yalancıdır. İnsanlar ancak muayyen bir hadde kadar birbirlerine sokulabilirler , üst tarafını uydururlar ve günün birinde hatalarını anlayınca , yeislerinden her şeyi bırakıp kaçarlar.
Başkasına merhamet etmek , ondan daha kuvvetli olduğunu zannetmektir ki ne kendimizi bu kadar büyük ne de başkalarını bizden daha zavallı görmeye hakkımız yoktur.
"İnsanlar..."dedim fısıldayarak . "Taşırlar insanları. Kundaktayken, tabuttayken.Hep taşıyacak birileri olur. Bazıları dostluktan , bazıları cepteki paradan, bazıları da içinde bulundukları sistem bir gün onlara da taşınma sırasının geleceğini söylediği için taşırlar insanı..."