📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Topraklarını terk etmek zorunda kalan bir aile ve yaşadığı zorlukların anlatıldığı bu kitap gerçekten insanı derinden etkiliyor. Bankaların topraklarına el koyması nedeniyle Joad ailesi Kaliforniya'ya gidip orda meyve bahçelerinde çalışıp para kazanmak istiyor. Ancak yağmurdan kaçarken doluya tutuluyorlar. Oradaki insanlar tarafından dışlanan hatta insan yerine bile konulmayan Joad ailesi iş bulmakta zorlanıyor, karınlarını bile doyuramaz hale geliyorlar. Kitabın başından sonuna kadar hep içimde bir umut vardı. Bir şeylerin güzel gideceğine dair. Ama olmadı. Yine de beni heyecanlandıran bir karakter vardı kitapta. Ana... Her ne kadar evin direği babadır desek de bir evi derleyen toplayan aile yapan annedir. Buradaki Ana karakteri de açlığa, yoksulluğa, hastalığa, soğuğa rağmen dimdik ayakta. Yaşanılan tüm olumsuz şartlara rağmen aileyi bir arada tutmaya çalışıyor. Bu kadar güçlü bir karakteri okumak insanı duygulandırıyor. Ve son sayfa... O kadar etkisinde kaldım ki nasıl ya diyerek kapattım kitabı. İyi ki okumuşum dedim.
Her gün her zaman aynı şeyi öğreniyorum. Bir derdin varsa, canın yanıyorsa, bir şeye muhtaçsan, fukaraya başvur. Sana yalnız onlar yardim eder... Yalnız fukaralar...