Üniversiteler sisteme personel hazırlıyorlardı,farkındaydım.Çarkın dişlilerine uygun sorunsuz,tek tip,söyleneni yapan çalışanlar...
Sistemin sürdürülebilirliği onlar için önemli olan...İnsan gerçekten bunu için mi var oldu?
Zihinsel ve fiziksel en aktif yıllarımızı bir eğitim sistemine adıyoruz.Bize dünyayı gezdiriyorlar mı? Hayır.Bize hayatlarımızı üzerine kurduğumuz paranın nasıl basıldığında öğretiyorlar mı? Hayır.Bize bitki yetiştirmeyi öğretiyorlar mı? Hayır. Hayvanları, onlarla iletişimi,onların yaşamını öğretiyorlar mı?Hayır....Hiçbiri öğretilmez üniversitelerde.
Ancak karşısına çıkan her şeyi alıp yutan bu sistem kasırgasından kurtulabilenlenler bu soruların cevaplarına şahit olabiliyorlar.
"Çok okuyan mı bilir,çok gezen mi?" diye sorarlar ya hep.Kesinlikle gezerek okuyanlar bilir hatta onlara kasırgadan kurtulmuş bilgeler diyebiliriz...Zihinlerimiz rengârenk hayallerle dolu olsa da renksiz taşların üzerinde yürütüyor bizi bu dünya...!