"Yavrularım! Hayatta insan olmaya çalışın, hiçbir zaman insanlıktan ayrılmayın.
Çocuklar,
-Ne yapalım da insan olalım? İnsanlığın, insan olmanın yolları nelerdir?., diye
sordular. Baba insan,
- Çok kolay, dedi. Kendinize bizi örnek alın. Anneniz ve ben ne yapıyorsak, siz
de öyle yapın!
Çocuklar baba insanla ana insana baktılar, onlar ne yapıyorlarsa öyle yaptılar.
Hepsi de tıpkı tıpkısına babalarına benzediler.
Baba insanla ana insan, çocuklarını yine çevrelerine topladılar. Baba insan
onlara,
-Yazıklar olsun! diye bağırdı. Hiçbiriniz bizim istediğimiz gibi yetişmediniz.
Hiçbiriniz insan olmadınız. Hepiniz de insanlıktan uzaksınız. İnsanlıktan
ayrıldınız. Artık ölüyoruz. Yazık oldu emeklerimize, boşa gitti. Bütün hakkımız
haram olsun, Allah hepinizi kahretsin.
Çocuklar şaşırdılar,
-Peki ama, bize neden beddua ediyorsunuz? dediler. Biz yanlış bir şey mi yaptık
yoksa?.. Size baktık, sizi örnek aldık. Siz ne yaptınızsa, biz de onu yaptık..."