“Bizim nefsimizi öldürmek gibi bir amacımız yoktur. Eğer nefis gereksiz olsaydı Cenab-ı Hak onu yaratmazdı. Bizim öncelikli görevimiz, nefsimizi terbiye ermektir, öldürmek değil. Eğer nefsimiz usulüne uygun bir şekilde terbiye edilirse ruhumuz aydınlanır. Ruhumuz aydınlandıkça Rabbimize yaklaşmamız o nispette kolaylaşır.”